Browsing articles in "Porady i informacje"

art

Karta walutowa – co to takiego?

Karta walutowa – co to takiego?

W ofercie banków znajduje się obecnie całe mnóstwo przeróżnych produktów. Wśród tych zasługujących na uwagę wymienić należy kartę walutową. Jest to produkt specyficzny, który z całą pewnością nie jest kierowany do wszystkich. Kto powinien zdecydować się na kartę walutową? Jakie daje nam ona korzyści? Czy jej otrzymanie jest trudne?


art

Lokata połączona z funduszem – czy warta zakupu?

Lokata połączona z funduszem – czy warta zakupu?

Banki są w stanie zaproponować nam wysoko oprocentowane lokaty, które zwykle połączone są z inwestycją w jednostki funduszy. Niemniej jednak warto jest zdawać sobie sprawę z faktu, że te produkty są bardzo mocno związane z ryzykiem inwestycyjnym. Ponadto nie są produktami oszczędnościowymi.


art

Konto walutowe – dla kogo?

Konto walutowe – dla kogo?

Kilka banków działających na naszym rodzimym rynku umożliwia swoim klientom używanie karty wydanej do Rachunku Oszczędnościowo –rozliczeniowego zakładanego w złotówkach również do konta walutowego w przypadku wyjazdów zagranicznych.


art

Kiedy opłaca się założyć konto walutowe?

Kiedy opłaca się założyć konto walutowe?

Z całą pewnością konto walutowe nie jest dobrym rozwiązaniem dla osób, które za granicę wyjeżdżają sporadycznie. Jeżeli więc należysz do grona osób, które raz do roku wyjeżdżają na wakacje, i to niekoniecznie oczywiście do krajów strefy euro, ale też Turcji czy Egiptu to zakładanie tego produktu bankowego nie do końca będzie trafionym pomysłem.


art

To musisz wiedzieć

To musisz wiedzieć

Jedną z instytucji potrzebnej do rozstrzygania wszelkich sporów pomiędzy bankami, a klientami jest Sąd Polubowny, który działa przy Komisji Nadzoru Bankowego. Z jego to pomocy możemy skorzystać, gdy czujemy się pokrzywdzeni nie tylko przez bank, ale też przez fundusz inwestycyjny, towarzystwo emerytalne czy ubezpieczyciela.


art

Postępowanie reklamacyjne w banku

Postępowanie reklamacyjne w banku

Postępowanie reklamacyjne zazwyczaj zaczyna się z inicjatywy samego klienta. Najpierw, aby tak się stało klient musi złożyć skargę – reklamację w banku. W końcu do wniosku trzeba będzie załączyć dokument potwierdzający zakończenie postępowania reklamacyjnego w banku albo też pisemne oświadczenie, że bank w terminie 30 dni nie udzielił odpowiedzi na skargę klienta.


art

Co zrobić w przypadku sporu z bankiem?

Co zrobić w przypadku sporu z bankiem?

Na początku powinniśmy pamiętać o prawie do złożenia reklamacji. Miejmy na uwadze fakt, że jest to wewnętrzna procedura bankowa, która pozwala rozwiązać wiele problematycznych sytuacji. Czasem jednak bank nie ustępuje, a z kolei klient utwierdza się w przekonaniu o swojej racji. Wtedy może szukać pomocy instytucji zewnętrznych.


art

Sposoby na oszczędzanie

Sposoby na oszczędzanie

Chyba nikogo nie trzeba przekonywać, że każdy z nas powinien zgromadzić jakieś oszczędności. Pozwolą one przetrwać trudny okres, kiedy to z jakiegoś powodu na przykład stracimy pracę lub ciężko zachorujemy.


art

Polisolokata – czy warto?

Polisolokata – czy warto?

Z ofert banków zniknęły jakiś czas temu praktycznie lokaty z kapitalizacją dzienną. Warto dodać, że już od pewnego okresu każda lokata bankowa zostanie obłożona podatkiem Belki. Prawie każda wtedy to przed podatkiem jak dawniej będą chronić polisolokaty. Jednak tylko nieliczne z nich dają zyski większe niż najlepsze, opodatkowane lokaty bankowe.


art

Debet na koncie – czy warto korzystać?

Debet na koncie – czy warto korzystać?

Debet w koncie to nic innego kredyt , który bank decyduje się przyznać. Jest on najczęściej na rok, ale zwykle debet jest bez problemu odnawiany przez bank. Nie ma wobec czego najmniejszej potrzeby składać wniosku w tej sprawie. Jeśli nie zajdą nadzwyczajne okoliczności bank nie cofa debetu.

Strony:«12345678...38»